Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.09.2013 23:29 - ЩО Е ТОВА ИМИДЖ И ИМА ЛИ ТОЙ ПОЧВА У НАС?
Автор: lovertosimplicity Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2691 Коментари: 0 Гласове:
18

Последна промяна: 14.10.2013 04:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Добър вечер, Приятели!

 

 „Няма нищо, добро или лошо, което да не е направено такова от нашето мислене.”
/ Уйлям Шекспир/

imageДнес е времето на драматизациите. Не е достатъчно просто да кажем истината. Тя трябва да бъде поднесена картинно, интересно и драматично. В това се състои и работата по изграждането на имиджа.
Преди да разгледаме същността на понятието „имидж” трябва да го разграничим от понятието „репутация”. Имидж произлиза от латинския глагол imitare /имитирам/ и imago /картина, образ, отражение/. Той представлява образ на лице или група хора, наситено с емоции, чувства и преживявания. Този образ се характеризира със своите конскретност, уникалност и цялостност. Има разнообразни детайли и социални очаквания.

Репутацията е нещо друго. Понятието произлиза от латинското reputation, което означа „обмисляне”. Репутацията и имиджът имат своите прилики, но имат и съществени разлики. Имиджът на една личност е в дълбочините на човешката психика, докато репутациятае свързана с начина на мислене. Имиджът може да бъде приведен в съотвествие с дълбинните психични дадености на публика /общственотто; хора към които е ориентирана една бизнес оганизация, целевата аудитория/.

Имиджът, както стана ясно, предствлява цялостен образ изграден от количествени и качествени характеристики на личност, продукт или компания. Той съществува в съзнанието на човек като взаимосвързана информация, която провокира появата на образна и емоционална реакция.  Имиджът има за цел да създаде положителен образ на реално съществуващ обект или явление.
Имиджът създава една паралелна реалност, която въздейства върху начина на възприятие и процеса на вземане на решения на индивида.  Значимостта му се определя от свойството на разума да обработва недостатъчна информация за обект като използва микс от актуални и минали - събития и опит. Този микс от представи стимулира активността на човек и насочва негото поведение. Тези представи не покриват напълно реалното предназначение и образ на обекта, за който се изгражда , а представят идеалното ми отражение. Заедно с това формиралите се представи  представляват и отношението на хората към обекта. Те най-точно описват връзката между човека /публиката/ и обекта /личност, продукт, фирма/ в конкретна социална среда.

Изграждането на имиджа е целенасочен  и постоянен процес, използващ различни средства по всеки от каналите за въприятие: визуален, вербален, събитиен и контекстен:
• Визуалното въдействие на имиджа формита външния образ на обекта – стил на обличане, прическа, маниери на поведение, лична хигиена, мимики, жестове.
• Вербалното въдестивие представлява културата на общуване – публични изяви, речи, интервюта, доклади, делова кореспонденция. /При изграждането на персонален имидж точно изказванията на личността-обект оставят ключов белег в сънанието на публика, ако се използват фрази, които са силно емоционално натоварени и биха достигнали до всеки.)
• Събитийното въздействие включва морално-етичнитата страна на дейността и публичното поведение на обекта, отнася се до неговата репутация.
• Контекстното въздействие засяга влиянието на имиджа на други хора /приятели, роднини, обкръжение, бизнес-партньори и други/ върху репутацията и имиджа на обекта. То има съществено значение при изгражането на персоналния имидж.
Имиджът може да бъда позитивен, негативен или неутрален. Вчерашният позитивен имидж днес може да е остарял и да се е превърнал в негативен. Затова процеса по изграждането му изискава постянна комуникация с публиките. Комуникацията е тази, която трябва да изгражда позитивния имидж и да го поддържа.

Основната цел на всеки имиджмейкър е да създаде позитивен имидж на обекта, тък като от това зависи неговата реализация в съответната област или общество. Положителният имидж, изработен в следствие на планирана комуникация повиша авторитета на обекта, неговата конкуретноспособност, привлича вниманието на обществото, увиличава обема на поддържащата го публика и разширява параза и потенциалните потребители или гласоподаватели.

Имиджът се състои от три елемента – визуален, социален и бизнес имидж. Всеки от тях въздейства целенасочено и за определен период от време върху целевата публика. Визуалният имидж въздейства целеносочено върху зрителните усешщание, например рекламата. При него се набляга на графичното оформление, излъчването, символиката и дизайна на обекта. Социалният имидж се фокусира върху социалните цели и мисия на обект в икономическия, културния и социалния живот на обществото. Бизнес имиджът формира  предствата за една бизнес опрганизация – коя е тя, от гледна точка на деловата и репутация, пазарния и дял,обема от продажби, иновационните технологии и др.

Имиджът не може да бъде измислен или полиран, макар че би могъл да бъде променен. Ако вследствие на лоша организация, некачествени продукти или услуги, се оформи отрицателно мнение в обществото, то може да се промени към по-добро, само ако се заслужи с по-добра организация, по-качествени продукти или услуги.

Спрямо имиджа си едно нещо бива възприемано по определен начин. Може би затова имиджът – освен външните неща и имплицитно заложените вътрешни неща, включва и част от желанието на възприемащия. Така имиджът става сложна конструкция, в която се имплантира ядрото на комуникацията.
Другата страна, тази която възприема, разкрива в обекта, който възприема общи черти, разкрива, това което харесва и това което не харесва, разбира какво казва другият и го нагажда спрямо собствения си свят.

Най-общо казано – имиджът е начинът, по който искаме да ни приемат и да въздействаме, това което казваме и без да говорим – до някаква степен той е общественото мнение, първата характеристика за едно нещо, най-горният слой на един обект, бил той човек или институция. В имиджът се крият и минали ситуации и запомненото от предишни ситуации – как е реагирал обектът преди, какво е правил, как се е държал спрямо другите.
Това е една малка част от целият материал по въпроса,
който Ви предоставям за изтегляне ето от
ТУК!
Други готини материали с готини музикални съпроводи:
КОНФЛИКТЪТ!
ТЕКСТЪТ!

Фоновата музика:



Една картинка за размисъл:

image
Така сме май във всичко, особено във взаимоотношенията - кални...



Едно видео - подрав за...

Очаквай скоро как Брус Лий натупа Чък Норис!


Едно от най-любимите ни парчета:
Не зная дали вкусът ии ще Ви харесва, но предоставям на когото хареса да изтeгли
Irma - I know
ТУК!



Не преставайте да се усмихвате!
Рей  



Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lovertosimplicity
Категория: Технологии
Прочетен: 317660
Постинги: 161
Коментари: 1317
Гласове: 1535
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930